Bästa musikprogram 2011, 2009, 2008, 2007 Varje Torsdag 19:00 - 21:00 i Studentradion 98,9





tisdag 19 oktober 2010

Bloggtips Rockface!

För den som vill ha det senaste skvallret från Fagerstas musikliv och inte minst nattliv (de lördagar green man har öppet) från någon som kan rock så vill jag rekommendera Rockface blogg som dessutom alltid avslutar sina inlägg med en klassisk rocklåt.

För att ni ska få en uppfattning om bloggen utan att behöva göra er besväret att klicka dit så får ni här det senaste inlägget helt gratis.

Ett jävla löjligt inlägg, men ändå.
19 okt 2010
00:06

Jag har sagt vid ett par tillfällen, främst till mig själv, men även kanske till min närmsta vän, Dicken, att jag inte ska skriva om det tuffa turnèlivet som jag då och stöter på med BRUKET. Smack rakt upp i venerna, oskyddat sex i tvåan med Örebros allra finaste flickor och Big Mac frosserier klockan tre på natten hör till vanligheterna i den från Bil City Fagersta hyrda bussen.

Rockface blir ibland det som han i många många många år drömt om. Merchandiseförsäljare och en slags turnèledare för ett top notch rockband. Det sista från Fagersta har jag tidigare skrivit men det kanske jag får äta upp nu när Burning Colussus skrivit på ett kontrakt och Stonecharger laddar om med en ny batterist. Hoppas att det blir så.

I helgen som var, den helgen då Johnossi för övrigt gästade Fagersta och chockade min bloggkollega Hemeliheter så mycket att denne inte orkade laga mat dagen efter utan beställde pizza..men mer om det senare, så var det dags igen för en mental bergodalbana någonstans I Sverige. Närmare bestämt Eskilstuna och Västerås. Två finfina städer med vatten, broar, viadukter och ett nära samarbete städerna mellan så att Mälardalens Högskola blir en verklighet.

Detta inlägg kan bli det längsta någonsin.

www.youtube.com/watch

//Bjurman.


//emilie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar