Bästa musikprogram 2011, 2009, 2008, 2007 Varje Torsdag 19:00 - 21:00 i Studentradion 98,9





tisdag 3 november 2009

Mångsysslande Carolina Wallin Perez

Alldeles nyss träffade jag och Johan på Carolina Wallin Perez som är mitt uppe i sin PR-turné kring det nysläppta albumet Pärlor & Svin. Hon tittade förbi Studentradions studio och både pratade och sjöng och personligen har jag svårt att föreställa mig en bättre start på dagen. Pratet och sjungandet kommer ni kunna höra i torsdagens avsnitt av Release!

Innan hon började med Kent-covers så har hon varit inblandad i ett gäng musikaliska konstellationer både i Sverige och Norge. Av de rekommenderar jag STRiKE och The New Mellow men även övriga är intressanta för att se på hennes bredd. Så kolla in "strypmordsmusik" med tUrBinKnaRk, mer traditionell jazz med Charleston Sisters and the Golden Boys eller de andra två projekten aLDa och Iris.

Carolina försöker få oss andra att se ut som slöfockar. Jag tycker hon lyckas rätt bra. Bra är även musiken som hon gör.

/Lars

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar