Bästa musikprogram 2011, 2009, 2008, 2007 Varje Torsdag 19:00 - 21:00 i Studentradion 98,9





tisdag 2 februari 2010

Playlist v. 5

Mest för ordningens skull så bestämde jag mig idag för att återuppta den där återkommande spellistan, som uppdateras varje vecka. Först ut den här terminen är Goldfrapp's oväntade discobomb Rocket, samma låt som vi i förra veckans program utsåg till veckans singel i Studentradion 98,9. Låten är en fin öppning på en i mitt tycke ovanligt stark playlist. Jag har redan i tidigare meddelanden nämnt hur svinnigt bra våren 2010 har börjat. Yeasayer, Vampire Weekend och Beach House, bara för att nämna några fina släpp, so far. Till listan ställer sig nu även Hot Chip och Beck-producerade Charlotte Gainsbourg, som båda finns representerade på veckans lista. Ni får på listan dessutom en gnutta techno med manifestgale-aktuella Rupesh Cartel, här förstärkt av Andrea Kellerman, aka Firefox AK, samt på förhand upphosad 90-talosande danspop från Delphic. Håll till godo. Listan hittar du här.

/Mattias

1 kommentar:

  1. Hejsan, upptäckte den här sidan i slutet av 2009 och jag måste bara få uttrycka min stora tacksamhet att ni lägger upp alla dessa otroligt inspirerande spotify-listor med ny bra musik. Keep it up! /Calle

    SvaraRadera