Bästa musikprogram 2011, 2009, 2008, 2007 Varje Torsdag 19:00 - 21:00 i Studentradion 98,9





lördag 3 september 2011

Välkomna tillbaka till en ny säsong av Release!

Hösten är här och det är också en ny säsong av Release på studentradion 98,9!
Sommaren har varit en riktig kanonsommar för alla oss som håller musiken nära hjärtat.
Festivaler som Peace & Love och Way Out West har slagit besökarrekord och storheter som bland annat Prince och Bob Dylan har vallfärdat till vårt lilla land i norr för att bjuda sina fans på framträdanden som vi alla sent kommer att glömma.

Detta och mycket mer togs upp i säsongens första release som sändes i torsdags och som också, för er som kanske var upptagna med annat då, finns att lyssna på webbradion.

Själv har jag levt isolerad på Gotland. Men inget ont som inte för något gott med sig. Massa dödtid har gett mig möjligheten att kolla runt efter nya spännande band som vi förhoppningsvis kommer att få höra mer av och som jag tänkte dela med mig av i release under hösten.
Varmast i mina lurar har nog det fantastiska bandet Wild Nothings platta Gemini rullat tillsammans med Foster The Peoples underverk till album Torches. Har ni inte lyssnat bör ni göra det omgående! Nog om mig...

Releaseredaktionen har ändrats lite i sin konstellation då Anton Nessvi tråkigt nog har slutat. Vi tackar honom för många bra stunder och en hel del bra radio som han gjort tillsammans med oss!
Nyanlända till vår lilla redaktion är fantastiska Freddi Ramel och Maja Lund som kommer att sända tillsammans med mig Sara Grafström, och allas våran Sara Larsson under hösten.

I musikväg kommer hösten att bjuda på en hel del smaskigt då det ser ut att bli endel stora skivsläpp av bland andra Coldplay som släpper albumet Mylo Xyloto den 24 oktober.

Som hösten första uppmaning från mig till er bör ni alla besöka V-dala ikväll för att se fenomenet Urban Cone som tar plats på Velvet ikväll! Grymt stockholmsband som vi säkerligen kommer att få se mer av.

Tills vi hörs nästa gång kan ni passa på att njuta av deras video till låten "Urban Photograph".

http://youtu.be/TMDe6C57tMo


//Sara Grafström



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar