Bästa musikprogram 2011, 2009, 2008, 2007 Varje Torsdag 19:00 - 21:00 i Studentradion 98,9





tisdag 1 november 2011

Oktober




Oktober blev på många sätt giganternas månad med släpp från Coldplay, Björk, M83 och Justice bland andra.
Det var lite sparsamt med riktigt fantastiska album, M83 var närmast (om man står ut med att det är lite pompöst samt gillar 80-talsnostalgi) Coldplay, jag orkar inte vara en coldplay-cyniker, dom är skitduktiga, men det finns något väldigt övergripande i deras skrivande och jag blir bara aldrig på riktigt engagerad. Justice har jag varit för lat för att ge en ordenlig chans än, den kanske är jättebra, eller så är den inte det. Oavsett vilket så har jag redan surat ihop över titeln.

Desto fler bra singlar släpptes, och oktober månads bästa singel stod Grimes för med 'Oblivion' från skivan som släpps i Januari nästa år.

Annars så släppte Real Estate ett riktigt trevligt album, och jag har förälskat mig i bandet Gross Magic och deras EP 'Teen Jamz'

Här är 20 låtar från Oktober

I November mina damer och herrar har vi att se fram emot släpp från Atlas sound, Kurt Vile, Los Campesinos! och King Krule!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar