Bästa musikprogram 2011, 2009, 2008, 2007 Varje Torsdag 19:00 - 21:00 i Studentradion 98,9





söndag 6 september 2009

Dylan gör en Bono



Hur ska jag förhålla mig till det här vansinnet? Bob Dylan sjunger Here Comes Santa Claus, och andra kända julsånger, för välgörande ändamål! För mig framstår hela idén som smått bisarr, mannen som alltid har lyckats vara en nagel i ögat på de flesta, som alltid värnat om sin artistiska integritet och som dessutom tappade rösten för snart mer än tjugo år sen, ska mässa sig igenom Billy Butt-låtar. Även om Bob Dylan alltid, har varit nyckfull, så måste det här vara det största prövomålet för hans fan-base sedan de kristna skivorna på 80-talet. Nåja, han kommer nog undan även den här gången. Ärligt talat, har du skrivit en låt som Every Grain of Sand så är du, av mig, för alltid förlåten alla dina värsta snedsteg. Skivan som heter Christmas in the Heart släpps 13 Oktober, men du och jag tänker inte lyssna, eller hur?


/Mattias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar