Bästa musikprogram 2011, 2009, 2008, 2007 Varje Torsdag 19:00 - 21:00 i Studentradion 98,9





fredag 9 oktober 2009

Lars minns plötsligt en låt

För ett gäng år sedan (ett helt gäng) hörde spelade en kompis upp en väldigt vacker och sorglig sång för mig. Jag tror att det var en liveversion till och med men mitt minne kan spela mig spratt. Hur som helst tilltalade den mig direkt och utan att jag kom ihåg vad varken låten eller artisten hette har ändå delar av texten aldrig försvunnit. Under åren har jag av och till nynnat på den och försökt hitta den. Alldeles nyss slogs jag av en snilleblixt och skrev in två osammanhängande textrader jag mindes i en sökmotor. Tidigare hade jag sökt på enskilda rader men två blev jackpott! Den var precis som jag mindes. På internet verkar den bara finnas i denna version.


(sista två minuterna i videon är tysta av någon outgrundlig anledning)

Lars

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar