Bästa musikprogram 2011, 2009, 2008, 2007 Varje Torsdag 19:00 - 21:00 i Studentradion 98,9





söndag 2 maj 2010

Playlist v. 17



Söndag igen, jättemycket söndag, efter det i Uppsala hysteriska valborgsfirandet. Om ni liksom jag finner tanken på ny vecka lite extra motig just ikväll, kan jag kanske få erbjuda en ovanligt lättillgänglig lista låtar som plåster på såren, alla platsande i den mest slölyssnande bloggmedvetnas ångestfyllt rastlösa söndagstillvaro? Johnossi knackar igång det hela med sin Manic Street Preachers - poserande refrängrock. Alla som känner mig vet att jag avskyr Manic Street Preachers ofattbart sega skittråkiga musik och höjer kanske därför lite förvånat på ögonbrynen när jag använder dom som referens i samband med ett positivt omdöme. För att göra ett långt försvarstal kort vill jag därför bara påpeka att Johnossi till skillnad från nyss nämnda föregångsgestalter väljer att bespara oss den tjocka mattan av onödig produktions-soppa som dessa mosspopare så beklagerligt älskar sönder sig själva i. Detta faktum gör istället att Dead End faktiskt förblir en kraftfull poplåt i sin enkla råhet. Mer svenskt dyker senare upp i Familjens Mitt bästa från kommande skivan Mänskligheten. Återstår att se vad klubb-kidsen tycker om den, kan tänka mig att en och annan kommer ha problem med housepopfrosseriet (se nu bara till att lyssna själv och avgör vad du tycker innan du lyssnar på dom, tro mig, klubbkids har haft fel förr - läs oftast). Annat som märks på listan är nytt från Magic Numbers, Two Door Cinema Club, Nicki Minaj och Dolorean, bland mycket annat. Upptäck själv, listan hittar du här. Om du istället vill ha alla listor från hela våren samlade i en enda som sedan uppdateras varje vecka med senaste veckans lista hittar du en sådan här.

/
Mattias

2 kommentarer:

  1. Familjen är ju bara helt rätt och jävligt kul att lyssna på.

    SvaraRadera
  2. Det är lite Leila K över Familjens 'Mitt Bästa' annars är det fräscht! :)

    SvaraRadera