Bästa musikprogram 2011, 2009, 2008, 2007 Varje Torsdag 19:00 - 21:00 i Studentradion 98,9





onsdag 12 maj 2010

Release på Kristi himmelsfärds dag

Det är måhända röd dag, men redaktionens kärlek till musik tar inte semester. Därför spelar vi sprillans ny musik precis som vanligt, Torsdag 13/5 18.30, eller när du vill på www.studentradion.com.

För mig personligen har veckan varit spännande i musikhänseende. Jag har både var bisittare när Mattias från Releaseredaktionen intervjuade Per Sinding-Larsen, och frågeställare när jag träffade Nico Muhly för ett samtal i lördags. Nico Muhly var i sällskap med Ben Frost,
Valgeir Sigurðsson och orkester på besök i Uppsala med sin "Whale watching tour". Konserten var något långt utöver det vanliga, så bra så att det inte spelade någon som helst roll att Radio dept. stod på en annan scen i stan samtidigt.

Inför intervjun så var jag tämligen nervös. Inte bara för att jag skulle göra intervjun på engelska utan också på grund av det märkliga villkor som Nico Muhly satt upp för intervjun: Han ville se ett fotografi av mig. Jag frågade Per Sinding-Larsen om detta var vanligt bland artister som skall intervjuas. Per Sinding-Larsens svar, och då ska vi komma ihåg att han intervjuat tusentals, var att han aldrig varit med om detta. Jag anlände till UKK där intervjun skulle äga rum. jag placerades i logen och där fick jag vänta...och vänta...

Hur blev intervjun? Lyssna på torsdag.



/Anders Jansson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar