Bästa musikprogram 2011, 2009, 2008, 2007 Varje Torsdag 19:00 - 21:00 i Studentradion 98,9





tisdag 18 oktober 2011

Bortglömda Funksters, en framtida artikelserie

Jag kommer inom kort att inleda en artikelserie här på Releasebloggen. Ett ambitiöst projekt, jag vet, men likt Jan Guilliou och dennes alterego Erik Ponti räds jag INGENTING. I likhet med Erik Ponti är jag också starkast och mest begåvad på hela Stjärnsberg.

Nu till saken. Jag har ett kall här i livet; att uppmärksamma Sverige på de "funky-aswell-as-freaky-groovemachines" som under historien fallit i glömska trots sina svängiga tongångar. Jag blev illa berörd, ja nästan tårögd, då jag insåg vad denna generation musiklyssnare kommer gå miste om, om jag inte genast predikar ut den förbjudna sanningen. Enligt säkra källor kommer album från band som Pleasure, Mutiny, Chocolate Milk, Damn Sam And The Miracle Man och Black Heat inom loppet av 20 år att vara helt bortträngda av nya främmande och osvängiga element. Samma källa gör gällande att osvängiga akter i genomsnitt släpper dubbelt så många skivor som de med ett tydligt så kallat "groove", vilket ytterligare styrker tesen om ett framtida osvängigt Sverige!


Det är dags att vakna!


// Freddi



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar